Pár nappal ezelőtt megírtam vázlatosan egy cikket, hamarosan közeledik az új év és az új módszer, amit érdemes felkészülni a legújabb trendre, hogy a weboldal továbbra maradjon kiemelt rangsorolása a Google találati listában a versenytársakkal szemben.
Tartalom frissítése
Egy webhely rangsorolásának javításához a keresőkben miatt szükséges lesz, amiért folyamatosan frissíteni kell a tartalmakat, hogy a Google találati listában megfelelő helyen szerepeljen és maradjon.
Fontos szabály: rendszeresen frissíteni kell a tartalmakat, mert a Google Algoritmusa folyamatosan frissíti őket a releváns információkkal és a szabályokkal.
Magyarul azt jelenti, hogy maradjon a versenytársakkal szemben a megfelelő ranglistában szerepelni, ahhoz folyamatosan nyomon követni és elemezni kell, végül webhely tartalmát fölfelé tornázni a csúcs helyére.
Felügyelet nélkül nem lesz eredményes és ki fog kerülni a legjobb eredmények közül.
Kevesebb organikus CTR-re számítson
Amióta a Google módosította olyan dolgot, amiben lehet észrevenni, hogy kevesebb átkattintási arányt láthatunk.
Mert a Google azt akarja, hogy a felhasználók több időt töltsenek a kapcsolódó ágazatokkal, hogy a felhasználókat az ökoszisztémán belül tartsa és ez volt a célja.
A keresési eredményoldal az új dinamikájával azonban az organikus oldalakra való átkattintási arány sokkal kisebb lesz, mint várhatóan.
Azért van mert a hagyományos organikus oldalak nagyrész lejjebb található a SERP-rangsorban szerint.
A Google csökkenti a feltérképezés és az indexelés gyakoriságát
Google jelentősen csökkentette a feltérképezési arányt 2021 óta, mert sok erőforrást takarít meg a keresőmotorok számára, ha csak teljesen kellene feltérképezni.
A Google azonban idővel mindenképpen megpróbálja fenntarthatóbbá tenni az indexelést és a feltérképezést anélkül, hogy a feltérképezés és indexelés hatékonyságát veszélyeztetné.
Sajnos sok erőforrást fogyaszt a keresőmotorok számára, ha szeretnének, hogy összes jelenleg és új tartalmait feltérképezzen és indexeljen.
Ezért az Index Now funkció segítségével, hogy kapjon értesítést a keresőmotorok számára az oldalon belüli tartalom változásokról, így sokkal könnyebb és gyorsabb lesz a feltérképezés és az indexbe való felvételük.
A linképítések és a spamszűrők 2023-tól
Bár a Google folyamatosan kudarcot vall a linképítési gyakorlatok visszaszorítása ellen (főleg a spamok ellen), és megbüntetik a backlinkek építéseket, ezért szeretne javítani ezen a 2023 évében.
Eddigi Google túl sok spamokat el tudta távolt tartani a keresési eredményeitől, mint spamszűrő rendszere segítségével megakadályoznak, hogy a felhasználók ne kattintsanak rájuk, amikor nagyonis nem kellett volna.
Nálam esetén blogom alatt vendégbejegyzéseken mindig kaptam a spamokat és folyamatosan eltávolítottam őket. Amikor Google módosította és azóta köszönhetően már jó ideje nem kaptam spamokat.
A Blogger kapcsolattartás és a személyes márkaépítés növekedése
Egyre többen úgy használják a bloggert, hogy népszerűsítsen a márkaépítést és ezt Google észrevette, ezért minden jel utal arra, hamarosan az “entitásalapú keresőmotorná” válni fog.
Ahogy én is így szoktam használni, mert számomra nem elég, ha kizárólag 1db blog vagy honlap, hanem mindkettőre van szükségem.
A blog az előnye, hogy népszerűsíti a márkaépítői weboldalát a blogcikkek írása segítségével meghozza az igazi közönséget.
Magyarul a cikkeik többszörös olvasóközönséget és felhasználói elkötelezettséget kapnak a vállalkozók számára.
Így a szerzőknek és a márkáknak gondoskodniuk kell arról, hogy elegendő digitális bizonyítékkal rendelkezzenek hitelességük és egy szakterületen szerzett tapasztalatuk bizonyításához. Ezért van az E.E.A.T a következő trendünk, amelyre 2023-ban figyelni kell.
A vállalkozónak rendelkeznie kell az elegendő hitelességek és a megadott szakterületen tapasztalatok bizonyításához, sőt meg kell felelnie az E.E.A.T. irányelv szerint.
És akkor rendben lesznek a rangsorolási szereplése a keresőmotor eredményoldalán.
Felhasználói + keresési szándék = Hasznos tartalom
Az emberek keresési szokásai folyamatosan változnak, ezért a keresési lekérdezéseket nyomon követni kell, mert csak így van lehetőség létrehozni a versenyképes tartalmat a vállalkozások számára, ha szeretnének az online közönséget fogyasztani.
Amióta megerősödnek az algoritmusok, így el kell felejteni a régi SEO módszereket, most már inkább a keresési szándékra kellene jobban fókuszálni.
Előny, ha valódi embereket használjanak a valódi felhasználók számára szerint összeírni a tartalmakat.
Csak akkor, ha a vállalkozások megértik és előre látják, mit fognak keresni a felhasználók, ez alapján ki kell dolgozni olyan tartalmát, amitől egészen biztosan profitálni fognak a felhasználókkal együtt.
Az E.A.T. irányelv alapján fogja eldönteni a többiek fölé rangsorolást.
A SEO lokalizációja
Mivel kiderült, hogy nem működött rendesen, amikor a megadott kulcsszót beírni a keresőbe, akaratlanul másik ország szerint helyszínt jelenttette meg.
Ezért a Google azt próbálta orvosolni, hogy a helyi közönséget megcélozni kívánó webhelyeken fel kell tüntetni a város, állam vagy ország nevét, hogy a Google ne hagyja ki a webhely magasabb rangsorolását.
Sőt a minőségi véleményeket és a hiteles véleményezési platformokon pontosítani fogja a keresési eredményekben.
Ügyfélelemzés, Megtartás és élettartam-érték
Hisz az elmúlt években a SEO terén sokat fejlődött, ezért a márkaépítőknek mélyebben kellene dolgozniuk, hogy 2023-ban is szintén továbbra megtérüljön a vállalkozásuk sikere.
Meg kell vizsgálni és felfedezni a Google Search Console eszközön lévő kulcsszó adatokat, és ez alapján elemezni lehessen, hogy melyik a relevánsabb téma, amivel érdemes foglalkozni a hatékony eredmény érdekében.
Meg kell változtatni a sorrendet, azzal, hogy legelőször inkább az ügyfelek viselkedés elemzésével foglalkozni, aztán szóba jöhet a következő lépésként az meg a kulcsszavakkal optimalizálni, ha csak szeretne növelni az ügyfél élettartam-értékének (LTV) számát.
Mert a Google-nek lesz a célja, hogy a lehető legjobban megértse ügyfelét, és lehetséges megoldásokat kínáljon számukra a tartalom révén, különben a más márkaépítő átveszi a helyét.
Létre kell hozni a Gyakori kérdések oldalt, azaz GYIK rovatot, mely ezekre a kérdésekre minden megvan a válaszuk, hiányában elveszítheti a közönség figyelmét és a bizalmát, ha nem ad információkat az ügyfeleknek és az érdeklődöknek. Ez segít a márkáknak megőrizni az ügyfelek szerzése érdekében.
Minden weboldalhoz kelleni fog a mobil SEO optimalizálás is
2023 évében továbbra nem szabad hanyagolni a mobileszközöket, mert sokan használják és nagyon szükség lesz rá.
Folyamatosan fejleszteni és javítani szükséges, hogy jobb felhasználói élményt nyújtson.
Nemcsak a jól megírt tartalmakra és jól kidolgozott Design tervekre, hanem mobil sebességekre is figyelni kell.
Az optimalizált képek gyorsabban töltődnek be, és kisebb mobiladat-forgalommal járnak.
Ez a összes módszert érdemes használni, mert azzal javulni fog a weboldal teljesítménye és megerősíti a mobil felhasználói élményt.
Ennek köszönhetően növelni fog a konverzió, visszatérő látogatók és csökkeni fog a visszalépési aránya, ráadásul növelni fog az üzleti bevétel.
Értékelje, alkalmazkodjon és hajtsa végre
Elő kell venni a SEO stratégiai tervet és végrehajtani, hogy jól szerepeljen a rangsoroláson, azaz versenytársak élén maradhasson.
Figyelni kell a felhasználói viselkedéseit, át kell helyezni azt a hangsúlyt, hogy megértse a piacot és alkalmazzon a valós időben változó igényekhez.
Számos eszközökben érdemes használni, ha sikeresen szeretne megfejteni a felhasználók viselkedése:
- gazdasági
- társadalmi
- pszichológiai
SERP elrendezési és funkcionalitási változások
Nemrég a Google Passage Ranking bevezették olyan a nagy változást, mely a tartalom megtekintésében vagy elhelyezésében a webhelyen azzal kapcsolatban, hogy a mobil keresési eredmények között, hamarosan más régiókban és az asztali kereséseknél is láthatjuk ezt a funkciót.
Természetesen a Google mindent megtesz, hogy végtelen vagy folyamatos görgetést adjon a kereséshez.
Hosszú formátumú tartalom
Hogy 2023-ban folyamatosan szeretne megelőzni a versenytársait, ahhoz jó minőségű, releváns tartalman több mint 2000 szavakból át kell lépniük, akár 3000-3500 szavakat meg fogják engedni.
A hosszú tartalomnak meg kell felelnie a Google E.A.T. irányelveinek és legalább több mint 2000 szóból rendelkezzen egy cikken vagy egy oldalon jól megírt marketinges szövegtartalmát.
SEO eszközök és szolgáltatások
Amennyiben 2023-ban továbbra szeretne megelőzni a versenytársait, akkor folyamatosan mélyülni, alaposan és többet kell használni a SEO eszközöket is.
Nyomon követni kell a riasztás dolgokat, ez alapján ki kell javítani, hogy jobb helyen szerepeljen a rangsorolásban.
SEO eszközök:
Felsorolom azokat, amivel automatizálni és optimalizálni lehet. (Például: releváns kulcsszavak rangsorolása, az URL-ek változtatások vagy a tartalom frissítése vagy a felhasználók viselkedése elcsábítása)
- Semrush
- UberSuggest
- Google Keyword Planner
- Google Search Console
- Google Analytics
- Google Mobile-Friendly Test
- Structured Data Testing Tool
Az én történetem és összefoglalásképpen
Az elmúlt több mint 10 évben tapasztalataim szerint nem elég csak az egyik jó, a másik és a harmadik nem, hanem mindhárom legyenek jók és akkor eredményes lesz. Nem elég, hogy csak a SEO-ra (technikai, külső és belső) és a marketingre koncentrálni, hanem PPC-re, mint Google Ads-ra vagy bármi social hirdetésekre is fontos gondolni kell, mert azok segít figyelemre terelni és vonzza érdeklődőket/vevőket.
Ráadásul a szabadidőmben a legújabb technológiák figyelése, nyomon követése, elsajátítása és használata is, ennek köszönhetően magas és többéves keresőoptimalizálás (SEO) tapasztalattal rendelkezem.
Korábbi kapcsolódó cikkek:
- Miért fontos a keresőoptimalizálás (SEO)? 2. rész
- Miért fontos a keresőoptimalizálás (SEO) és mire jó? - 1.rész
- Technikai SEO Audit - szakértői elemzés és tanácsadás - weboldal
- Frontend webfejlesztő szakmai cikkek eredmények - 2019 első félév
Felhasznált forrás:
https://www.stanventures.com/blog/seo-trends/
0 Megjegyzések