Egyszer írtam az első részt, most azért létrehoztam a második részt, mert azóta folyamatosan megújulnak az új technológiák és az új módszerek.
Ezért gondoltam, jobbnak láttam, ha mégegyszer átnéztem őket a jelenleg és a jövőbeni anyagokat, ez alapján összegyüjtve megírtam egy blogcikket.
SEO fogalomtárak (alapilag, nemcsak régen, hanem mostanában is nagyjából aktuálisak még):
- Mit jelent a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO?
- Mi a különbség a SEO és a PPC hirdetés között?
- Három csoport részre van bontva:
Amit érdemes tudni a jelenlegi módszerek szerint
Tartalmak gyártása
Az eddigi cikkentként, amiket írtam, általában 1000-1500 szavakkal rendelkeznek, ha jól látom a 2023 év trend szerint jövőben már akár legalább 2000 szavas küszöböt is nyugodtan átlépheti, ha tényleg nagyon jó tartalom minősége és relevánsak.
Mindez az ügyfelektől és a marketinges szövegíróktól függ, hogy mennyire lesznek eredményesek.
UI és UX Design tervezés
Kijavítja a felhasználói elégedettséget a felhasználók és a termékek között, a használhatóság, a hozzáférhetőség és az növelni fog az élményeit.
Minden alapok ami webfejlesztés projekthez kelleni fog:
- Legyen hasznosak
- Legyen könnyű kezelhetőség
- Legyen megfelelő esztétikai és letisztult felületek
- Legyen könnyen kereshető és hozzáférhetőség
- Legyen egyéni és egységes színkódos arculat
- Legyen tiszta kontraszt
- Legyen alap navigáció
- Legyen megfelelő tipográfia (betűtípus, betűméret)
Érdemes minden korosztályok és minden látássérültek / szemüvegesek (kontakt szem) számára legyen könnyen használható.
Gyorsabb megtalálhatóság, letisztultabb megjelenések, megfelelő betűméretet, betűtípusokat és színkódokat kiválasztani. Mert csak ez így segítségével az egyszerűbb elrendezés megkönnyíti, hogy végre lehet hajtani a kívánt művelet, illetve az új egyszerűsített navigációval hamarabb eljuthat oda, ahova szeretne.
A kreatív elképzelések és az arculati tervek megvalósítása alapján készülnie kell a Responsive - minden eszközön felhasználóbarát weboldalak:
- Akár legkisebb mobilon, azaz 320-astól nagyobb monitoron, azaz 1920-ig felhasználó barát az oldal.
Érdemes figyelni kell a PageSpeed vizsgálaton is, mindketten, azaz mobilon és desktopon minimálisan pontokat kapjon a weboldal.
SEO optimalizálások
Szükséges kitölteni ezeket, mert nélkülük engedetlenek:
- Kulcsszókutatás
- Megfelelő domain név választás
- Kiemeltebb, illetve részletesebb tartalmak
- Legyen relevánsak a címsorok és a tartalmak
- Képek megfelelő kiválasztása
- Linképítés
- Meta tagok (címsor és leírás) megírása
- Robots.txt létrehozása
- Strukturált adatok kezelése
- Manifest létrehozása
- Weboldal sebesség
- Mobil optimalizálás és tesztelés
- Webhelytérkép
- Canonical URL beállítása
- HTTPS és SSL tanúsítvány
- Átirányítások kezelése
- Összes google eszközök (Search Console, Google Cégem, Google Analytics, Google Tag Manager)
- Social oldalak létrehozása és kezelése
Social (közösségi) Média kezelése és hirdetések
A közösségi médiában rengeteg lehetőségek vannak, mely vonzza a vevőket és az érdeklődöket!
Facebook:
kezelése: https://hu-hu.facebook.com/
hirdetése: https://hu-hu.facebook.com/business/ads
Mik a lehetőségek?
- Az ismertség növelése
- Új ügyfelek elérése
- Az értékesítés növelése
- Bevételszerzés a tartalmaiddal
Youtube
kezelése: https://www.youtube.com/
- Csatorna létrehozása
- Hirdetés létrehozása
- Kampány létrehozása
hirdetése: https://www.youtube.com/ads/
Mik a lehetőségek?
- Átugorható, videóba ágyazott hirdetések
- Nem átugorható, videóba ágyazott hirdetések
- Rövid hirdetések
- Feedben elhelyezett videóhirdetések
- Fejléc-szalaghirdetések
- Reszponzív vizuális hirdetések
kezelése: https://www.linkedin.com/
hirdetése: https://business.linkedin.com/marketing-solutions/ads
Mik a lehetőségek?
- Szponzorált tartalom
- Szponzorált üzenetküldés
- Dinamikus hirdetések
- Szöveges hirdetések
- LinkedIn oldal kezelése
kezelése: https://www.instagram.com/
hirdetése: https://business.instagram.com/advertising
Mik a lehetőségek?
- Az instagram-hirdetéseken keresztül megismerkedhetsz az új ügyfeleiddel
- Instagram-bejegyzéseidet (siker bejegyzések is) könnyen hirdetéssé alakíthatod.
- Többplatformos kampányok összeállítása a Hirdetéskezelővel
- Ügyfeleid figyelmét felkeltő Instagram-hirdetési formátumok
- Emberek elérése (toborzás) videókkal minden lehetséges csatornán
- Instagram-bold: Az Instagram shopping segítségével elérheted a kívánt ügyfeleket
- Az emberek cselekvésre ösztönzése
kezelése: https://twitter.com/?lang=hu
hirdetése: https://ads.twitter.com/login
Mik a lehetőségek?
- Több követők és potenciális ügyfelek megszerzése
- Mérések és eredmények nyomonkövetése
TikTok
kezelése: https://www.tiktok.com/en/
hirdetése: https://ads.tiktok.com/i18n/home és https://www.tiktok.com/business/en
kezelése: https://hu.pinterest.com/
hirdetése: https://ads.pinterest.com/
Mik a lehetőségek?
- Statikus pinek és hirdetések
- Normál szélességű videopinek és hirdetések
- Max. szélességű videohirdetések
- Pinsorozatok és hirdetések
- Vásárlási hirdetések
- Gyűjteménypinek és hirdetések
- Ötletpinek és hirdetések
Hírlevelek, mint az email marketing
kezelése: https://mailchimp.com/
A hírlevélre feliratkozás segítségével az e-mailes marketing kampányokat használhat, hogy több ügyfelet szerezzen.
Mik a lehetőségek?
- Érjen el, vegyen részt és alakítson át több ügyfelet (Konvertálás automatizálással)
- Tegye vonzóbbá e-mailjeit (Optimalizálja a mesterséges intelligenciát és az elemzést)
- Érje el a megfelelő közönséget, érje el bevételi céljait (Célzás szegmentálással)
- Alkalmazások és eszközök, amelyekkel többet tehet a Mailchimp segítségével (Szinkronizálás az integrációkkal)
Amit érdemes tudni az új módszerek szerint a jövő évében
Forrás: https://www.stanventures.com/blog/seo-trends/
Hamarosan lesz egy cikkem, addigis témakörönként vázlatosan írom le a fontos dolgokat.
Tartalom frissítése
Egy webhely rangsorolásának javításához a keresőkben miatt szükséges lesz, amiért folyamatosan frissíteni kell a tartalmakat, hogy a Google találati listában megfelelő helyen szerepeljen és maradjon.
Kevesebb organikus CTR-re számítson
Amióta a Google módosította olyan dolgot, amiben lehet észrevenni, hogy kevesebb átkattintási arányt láthatunk.
Mert a Google azt akarja, hogy a felhasználók több időt töltsenek a kapcsolódó ágazatokkal, hogy a felhasználókat az ökoszisztémán belül tartsa és ez volt a célja.
A Google csökkenti a feltérképezés és indexelés gyakoriságát
Google jelentősen csökkentette a feltérképezési arányt 2021 óta, mert sok erőforrást takarít meg a keresőmotorok számára, ha csak teljesen kellene feltérképezni.
A Google azonban idővel mindenképpen megpróbálja fenntarthatóbbá tenni az indexelést és a feltérképezést anélkül, hogy a feltérképezés és indexelés hatékonyságát veszélyeztetné.
A linkek fontosak 2023-tól
Bár a Google folyamatosan kudarcot vall a linképítési gyakorlatok visszaszorítása ellen (főleg a spamok ellen), és szeretne javítani ezen a 2023 évében.
A Blogger kapcsolattartás és a személyes márkaépítés növekedése
Egyre többen úgy használják a bloggert, hogy népszerűsítsen a márkaépítést és ezt Google észrevette, ezért minden jel utal arra, hamarosan az “entitásalapú keresőmotorná” válni fog.
Felhasználó + keresési szándék = Hasznos tartalom
Az emberek keresési szokásai folyamatosan változnak, ezért a keresési lekérdezéseket nyomon követni kell, mert csak így van lehetőség létrehozni a versenyképes tartalmat a vállalkozások számára, ha szeretnének az online közönséget fogyasztani.
A SEO lokalizációja
Mivel kiderült, hogy nem működött rendesen, amikor megadott kulcsszavak beírni a keresőbe, akaratlanul másik ország szerint helyszínt jelenttette meg.
Ezért a Google azt próbálta orvosolni, hogy a helyi közönséget megcélozni kívánó webhelyeken fel kell tüntetni a város, állam vagy ország nevét, hogy a Google ne hagyja ki a webhely magasabb rangsorolását.
Ügyfélelemzés, Megtartás és élettartam-érték
Hisz az elmúlt években a SEO terén sokat fejlődött, ezért a márkaépítőknek mélyebben kellene dolgozniuk, hogy 2023-ban is szintén továbbra megtérüljön a vállalkozásuk sikere.
Meg kell vizsgálni és felfedezni a Google Search Console eszközön lévő kulcsszó adatokat, és ez alapján elemezni lehessen, hogy melyik a relevánsabb téma, amivel érdemes foglalkozni a hatékony eredmény érdekében.
Minden weboldal a mobil SEO-n
2023 évében továbbra nem szabad hanyagolni a mobileszközöket, mert sokan használják és nagyon szükség lesz rá.
Folyamatosan fejleszteni és javítani szükséges, hogy jobb felhasználói élményt nyújtson.
Értékeljen, alkalmazkodjon és hajtson végre
Elő kell venni a SEO stratégiai tervet és végrehajtani, hogy jól szerepeljen a rangsoroláson, azaz versenytársak élén maradhasson.
SERP elrendezési és funkcionalitási változások
Nemrég a Google Passage Ranking bevezették olyan a nagy változást, mely a tartalom megtekintésében vagy elhelyezésében a webhelyen azzal kapcsolatban, hogy a mobil keresési eredmények között, hamarosan más régiókban és az asztali kereséseknél is láthatjuk ezt a funkciót.
Természetesen a Google mindent megtesz, hogy végtelen vagy folyamatos görgetést adjon a kereséshez.
Hosszú formátumú tartalom
Hogy 2023-ban folyamatosan szeretne megelőzni a versenytársait, ahhoz jó minőségű, releváns tartalman több mint 2000 szavakból át kell lépniük, akár 3000-3500 szavakat meg fogják engedni.
SEO eszközök és szolgáltatások
Amennyiben 2023-ban továbbra szeretne megelőzni a versenytársait, akkor folyamatosan mélyülni, alaposan és többet kell használni a SEO eszközöket is.
Nyomon követni kell a riasztás dolgokat, ez alapján ki kell javítani, hogy jobb helyen szerepeljen a rangsorolásban.
Az én történetem és összefoglalásképpen
Az elmúlt több mint 10 évben tapasztalataim szerint nem elég csak az egyik jó, a másik és a harmadik nem, hanem mindhárom legyenek jók és akkor eredményes lesz. Nem elég, hogy csak a SEO-ra (technikai, külső és belső) és a marketingre koncentrálni, hanem PPC-re, mint Google Ads-ra vagy bármi social hirdetésekre is fontos gondolni kell, mert azok segít figyelemre terelni és vonzza érdeklődőket/vevőket.
Ráadásul a szabadidőmben a legújabb technológiák figyelése, nyomon követése, elsajátítása és használata is, ennek köszönhetően magas és többéves keresőoptimalizálás (SEO) tapasztalattal rendelkezem.
0 Megjegyzések