Miért fontos a keresőoptimalizálás (SEO)? 2. rész

Egyszer írtam az első részt, most azért létrehoztam a második részt, mert azóta folyamatosan megújulnak az új technológiák és az új módszerek.

Ezért gondoltam, jobbnak láttam, ha mégegyszer átnéztem őket a jelenleg és a jövőbeni anyagokat, ez alapján összegyüjtve megírtam egy blogcikket.

SEO fogalomtárak (alapilag, nemcsak régen, hanem mostanában is nagyjából aktuálisak még):

Amit érdemes tudni a jelenlegi módszerek szerint

Tartalmak gyártása

Az eddigi cikkentként, amiket írtam, általában 1000-1500 szavakkal rendelkeznek, ha jól látom a 2023 év trend szerint jövőben már akár legalább 2000 szavas küszöböt is nyugodtan átlépheti, ha tényleg nagyon jó tartalom minősége és relevánsak.

Mindez az ügyfelektől és a marketinges szövegíróktól függ, hogy mennyire lesznek eredményesek.

UI és UX Design tervezés

Kijavítja a felhasználói elégedettséget a felhasználók és a termékek között, a használhatóság, a hozzáférhetőség és az növelni fog az élményeit.

Minden alapok ami webfejlesztés projekthez kelleni fog:

  • Legyen hasznosak
  • Legyen könnyű kezelhetőség
  • Legyen megfelelő esztétikai és letisztult felületek
  • Legyen könnyen kereshető és hozzáférhetőség
  • Legyen egyéni és egységes színkódos arculat
  • Legyen tiszta kontraszt
  • Legyen alap navigáció
  • Legyen megfelelő tipográfia (betűtípus, betűméret)

Érdemes minden korosztályok és minden látássérültek / szemüvegesek (kontakt szem) számára legyen könnyen használható.

Gyorsabb megtalálhatóság, letisztultabb megjelenések, megfelelő betűméretet, betűtípusokat és színkódokat kiválasztani. Mert csak ez így segítségével az egyszerűbb elrendezés megkönnyíti, hogy végre lehet hajtani a kívánt művelet, illetve az új egyszerűsített navigációval hamarabb eljuthat oda, ahova szeretne.

A kreatív elképzelések és az arculati tervek megvalósítása alapján készülnie kell a Responsive - minden eszközön felhasználóbarát weboldalak:

  • Akár legkisebb mobilon, azaz 320-astól nagyobb monitoron, azaz 1920-ig felhasználó barát az oldal.

Érdemes figyelni kell a PageSpeed vizsgálaton is, mindketten, azaz mobilon és desktopon minimálisan pontokat kapjon a weboldal.

SEO optimalizálások

Szükséges kitölteni ezeket, mert nélkülük engedetlenek:

  • Kulcsszókutatás
  • Megfelelő domain név választás
  • Kiemeltebb, illetve részletesebb tartalmak
  • Legyen relevánsak a címsorok és a tartalmak
  • Képek megfelelő kiválasztása
  • Linképítés
  • Meta tagok (címsor és leírás) megírása
  • Robots.txt létrehozása
  • Strukturált adatok kezelése
  • Manifest létrehozása
  • Weboldal sebesség
  • Mobil optimalizálás és tesztelés
  • Webhelytérkép
  • Canonical URL beállítása
  • HTTPS és SSL tanúsítvány
  • Átirányítások kezelése
  • Összes google eszközök (Search Console, Google Cégem, Google Analytics, Google Tag Manager)
  • Social oldalak létrehozása és kezelése

Social (közösségi) Média kezelése és hirdetések

A közösségi médiában rengeteg lehetőségek vannak, mely vonzza a vevőket és az érdeklődöket!

Facebook:

kezelése: https://hu-hu.facebook.com/

hirdetése: https://hu-hu.facebook.com/business/ads

Mik a lehetőségek?

  • Az ismertség növelése
  • Új ügyfelek elérése
  • Az értékesítés növelése
  • Bevételszerzés a tartalmaiddal

Youtube

kezelése: https://www.youtube.com/

  • Csatorna létrehozása
  • Hirdetés létrehozása
  • Kampány létrehozása

hirdetése: https://www.youtube.com/ads/

Mik a lehetőségek?

  • Átugorható, videóba ágyazott hirdetések
  • Nem átugorható, videóba ágyazott hirdetések
  • Rövid hirdetések
  • Feedben elhelyezett videóhirdetések
  • Fejléc-szalaghirdetések
  • Reszponzív vizuális hirdetések

LinkedIn

kezelése: https://www.linkedin.com/

hirdetése: https://business.linkedin.com/marketing-solutions/ads

Mik a lehetőségek?

  • Szponzorált tartalom
  • Szponzorált üzenetküldés
  • Dinamikus hirdetések
  • Szöveges hirdetések
  • LinkedIn oldal kezelése

Instagram

kezelése: https://www.instagram.com/

hirdetése: https://business.instagram.com/advertising

Mik a lehetőségek?

  • Az instagram-hirdetéseken keresztül megismerkedhetsz az új ügyfeleiddel
  • Instagram-bejegyzéseidet (siker bejegyzések is) könnyen hirdetéssé alakíthatod.
  • Többplatformos kampányok összeállítása a Hirdetéskezelővel
  • Ügyfeleid figyelmét felkeltő Instagram-hirdetési formátumok
  • Emberek elérése (toborzás) videókkal minden lehetséges csatornán
  • Instagram-bold: Az Instagram shopping segítségével elérheted a kívánt ügyfeleket
  • Az emberek cselekvésre ösztönzése

Twitter

kezelése: https://twitter.com/?lang=hu

hirdetése: https://ads.twitter.com/login

Mik a lehetőségek?

  • Több követők és potenciális ügyfelek megszerzése
  • Mérések és eredmények nyomonkövetése

TikTok

kezelése: https://www.tiktok.com/en/

hirdetése: https://ads.tiktok.com/i18n/home és https://www.tiktok.com/business/en

Pinterest

kezelése: https://hu.pinterest.com/

hirdetése: https://ads.pinterest.com/

Mik a lehetőségek?

  • Statikus pinek és hirdetések
  • Normál szélességű videopinek és hirdetések
  • Max. szélességű videohirdetések
  • Pinsorozatok és hirdetések
  • Vásárlási hirdetések
  • Gyűjteménypinek és hirdetések
  • Ötletpinek és hirdetések

Hírlevelek, mint az email marketing

kezelése: https://mailchimp.com/

A hírlevélre feliratkozás segítségével az e-mailes marketing kampányokat használhat, hogy több ügyfelet szerezzen.

Mik a lehetőségek?

  • Érjen el, vegyen részt és alakítson át több ügyfelet (Konvertálás automatizálással)
  • Tegye vonzóbbá e-mailjeit (Optimalizálja a mesterséges intelligenciát és az elemzést)
  • Érje el a megfelelő közönséget, érje el bevételi céljait (Célzás szegmentálással)
  • Alkalmazások és eszközök, amelyekkel többet tehet a Mailchimp segítségével (Szinkronizálás az integrációkkal)

Amit érdemes tudni az új módszerek szerint a jövő évében

Forrás: https://www.stanventures.com/blog/seo-trends/
Hamarosan lesz egy cikkem, addigis témakörönként vázlatosan írom le a fontos dolgokat.

Tartalom frissítése

Egy webhely rangsorolásának javításához a keresőkben miatt szükséges lesz, amiért folyamatosan frissíteni kell a tartalmakat, hogy a Google találati listában megfelelő helyen szerepeljen és maradjon.

Kevesebb organikus CTR-re számítson

Amióta a Google módosította olyan dolgot, amiben lehet észrevenni, hogy kevesebb átkattintási arányt láthatunk.

Mert a Google azt akarja, hogy a felhasználók több időt töltsenek a kapcsolódó ágazatokkal, hogy a felhasználókat az ökoszisztémán belül tartsa és ez volt a célja.

A Google csökkenti a feltérképezés és indexelés gyakoriságát

Google jelentősen csökkentette a feltérképezési arányt 2021 óta, mert sok erőforrást takarít meg a keresőmotorok számára, ha csak teljesen kellene feltérképezni.

A Google azonban idővel mindenképpen megpróbálja fenntarthatóbbá tenni az indexelést és a feltérképezést anélkül, hogy a feltérképezés és indexelés hatékonyságát veszélyeztetné.

A linkek fontosak 2023-tól

Bár a Google folyamatosan kudarcot vall a linképítési gyakorlatok visszaszorítása ellen (főleg a spamok ellen), és szeretne javítani ezen a 2023 évében.

A Blogger kapcsolattartás és a személyes márkaépítés növekedése

Egyre többen úgy használják a bloggert, hogy népszerűsítsen a márkaépítést és ezt Google észrevette, ezért minden jel utal arra, hamarosan az “entitásalapú keresőmotorná” válni fog.

Felhasználó + keresési szándék = Hasznos tartalom

Az emberek keresési szokásai folyamatosan változnak, ezért a keresési lekérdezéseket nyomon követni kell, mert csak így van lehetőség létrehozni a versenyképes tartalmat a vállalkozások számára, ha szeretnének az online közönséget fogyasztani.

A SEO lokalizációja

Mivel kiderült, hogy nem működött rendesen, amikor megadott kulcsszavak beírni a keresőbe, akaratlanul másik ország szerint helyszínt jelenttette meg.

Ezért a Google azt próbálta orvosolni, hogy a helyi közönséget megcélozni kívánó webhelyeken fel kell tüntetni a város, állam vagy ország nevét, hogy a Google ne hagyja ki a webhely magasabb rangsorolását.

Ügyfélelemzés, Megtartás és élettartam-érték

Hisz az elmúlt években a SEO terén sokat fejlődött, ezért a márkaépítőknek mélyebben kellene dolgozniuk, hogy 2023-ban is szintén továbbra megtérüljön a vállalkozásuk sikere.

Meg kell vizsgálni és felfedezni a Google Search Console eszközön lévő kulcsszó adatokat, és ez alapján elemezni lehessen, hogy melyik a relevánsabb téma, amivel érdemes foglalkozni a hatékony eredmény érdekében.

Minden weboldal a mobil SEO-n

2023 évében továbbra nem szabad hanyagolni a mobileszközöket, mert sokan használják és nagyon szükség lesz rá.

Folyamatosan fejleszteni és javítani szükséges, hogy jobb felhasználói élményt nyújtson.

Értékeljen, alkalmazkodjon és hajtson végre

Elő kell venni a SEO stratégiai tervet és végrehajtani, hogy jól szerepeljen a rangsoroláson, azaz versenytársak élén maradhasson.

SERP elrendezési és funkcionalitási változások

Nemrég a Google Passage Ranking bevezették olyan a nagy változást, mely a tartalom megtekintésében vagy elhelyezésében a webhelyen azzal kapcsolatban, hogy a mobil keresési eredmények között, hamarosan más régiókban és az asztali kereséseknél is láthatjuk ezt a funkciót.

Természetesen a Google mindent megtesz, hogy végtelen vagy folyamatos görgetést adjon a kereséshez.

Hosszú formátumú tartalom

Hogy 2023-ban folyamatosan szeretne megelőzni a versenytársait, ahhoz jó minőségű, releváns tartalman több mint 2000 szavakból át kell lépniük, akár 3000-3500 szavakat meg fogják engedni.

SEO eszközök és szolgáltatások

Amennyiben 2023-ban továbbra szeretne megelőzni a versenytársait, akkor folyamatosan mélyülni, alaposan és többet kell használni a SEO eszközöket is.

Nyomon követni kell a riasztás dolgokat, ez alapján ki kell javítani, hogy jobb helyen szerepeljen a rangsorolásban.

Az én történetem és összefoglalásképpen

Az elmúlt több mint 10 évben tapasztalataim szerint nem elég csak az egyik jó, a másik és a harmadik nem, hanem mindhárom legyenek jók és akkor eredményes lesz. Nem elég, hogy csak a SEO-ra (technikai, külső és belső) és a marketingre koncentrálni, hanem PPC-re, mint Google Ads-ra vagy bármi social hirdetésekre is fontos gondolni kell, mert azok segít figyelemre terelni és vonzza érdeklődőket/vevőket.

Ráadásul a szabadidőmben a legújabb technológiák figyelése, nyomon követése, elsajátítása és használata is, ennek köszönhetően magas és többéves keresőoptimalizálás (SEO) tapasztalattal rendelkezem.

Korábbi kapcsolódó cikkek:

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések