Csak az ingyenes Google organikus találatokra és nem fizetett eredményekre lehet gondolkodni. Olcsó és költséghatékony. Enélkül drága és kevesebb új potenciális vásárlókat/ügyfeleket szerez. Azért fontosnak tartom, hogy optimalizáljuk a keresőt, hogy lehetőleg a Google kereső találatok között az első oldalra kerüljön. A többség felhasználó szerint általában 3.-5. találati oldalig jutnak és csak eddig hajlandóak leskelődni amit keresnek. A többi oldalakon nem, mert végül megunják a tovább keresést, ezért fontos, hogy ezt mindenképpen el kell kerülni.
Mit jelent a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO?
SEO: ennek rövidítése a Search Engine Optimization (magyarul szöveg: keresőoptimalizálás)
Ez azt jelenti, hogy keresőoptimalizálással a keresőmotorokban található Google organikus listákat lehet manipulálni vagyis a megjelenítésének javítása.
Mi a különbség a SEO és a PPC hirdetés között?
SEO:
- lassú (inkább az új üzlet esetén)
- ingyenes
- hosszú távú
PPC hirdetés:
- gyors
- fizetős
- rövid távú (csakis hirdetés időszakon, ha stoppolnak, akkor leáll)
PPC hirdetésnél azért fizetnek az adott kulcsszót, hogy jól jelenjen meg a Google organikus találatoknál feletti vagy melletti található a hirdetések. Vagy bármi weboldalokon, ahol Google AdSense-ként be van illesztve a hirdetések.
Ezért mindkettővel nem összekeverhető!
Három csoport részre van bontva:
- technikai SEO: segít, hogy eredményesen érjen el a google indexelés
- külső SEO: aki csak a linképítéssel foglalkoznak
- belső SEO: aki csak a tartalmi írásokkal foglalkoznak
Fontosabb teendők a TECHNIKAI terén:
- weboldal url-jei legyen kereső- és felhasználóbarát
- Felhasználói élmény tervezés (UX design, (User Experience design))
- kulcsszavas, mint keresőbarát domain név
- Linképítés (legyen kijövő és bejövő): lap.hu; linkpark.hu, üzleti partner és barátok oldalak, stb.
- Valid (az oldal forráskód - webes szabványok és HTML kódjának a helyessége vizsgálata, ne legyen benne hiba, mert különben a keresőrobotok nem fogják tudni feltérképezni és indexelni, emiatt nem lesz eredményes a google találati listában)
- Mobilfriendly (legyen mobilbarát, mert már jó ideje mobilról legtöbben látogatják a felhasználók, mint az asztali gépről vagy laptopról)
- PageSpeed (pontszámozás / értékelés és időmérés)
- Mobile speed (legyen villámgyors az oldalad a mobilon)
- Analytics - nyomon követés és mérés
- Webmaster Tools (Google Webmestereszközök) utódja pedig a Search Console - weboldalak teljesítmény nyomon követés
Fontosabb teendők a MARKETING terén:
- Tartalom minőségi és egyéni
- Kulcsszavas legyenek a címsorokban és a tartalmakban (de ezt nem kell túlzásba vinni, lényeg, hogy legyen megfelelő a témakörök)
- Relevánsak-e?
- Hagyományos és klasszikus metákat(Open Graph, rövidítése: OG) kitölteni (előbbi: google listában, utóbbi: linkedin és facebook megosztáson), a hagyományosnál már jó ideje nem annyira fontos, kevésbé, de szükséges. A közösségi oldalakhoz kitölteni klasszikus metákat már igen fontos, mert segít elolvasni a címsort, a leírást és a képet, és ez alapján nagyobb esélye van rá fog kattintani oldalra/cikkre.
- Kép fájlnevek és aláírások kitöltése
- olcsóbb megoldás érdekében javaslom közösségi oldalakat használni, hogy több forgalmat hozzon létre és nyereségesebb legyen
- legyen hírek vagy blog oldalad is, akár weboldalodon vagy lehet külön aldomain alatt is, például: blog.domain.hu
- folyamatosan postolni kell a közösségi és a hírek/blog oldalakon cikkeket
- Google Ads - kulcsszó kutatások és hirdetések
- Hirdetések: Google Ads, Facebook és LinkedIn
Akit csak a hirdetés érdekli és semmi más nem
Aki csak Google Ads-sal vagy bármi hirdetéssel megoldja az üzleti bevételi terén és nem SEO-val, akkor ez már súlyos hiba. Hogy miért?
Nemcsak befolyásolja a Google találati listát, hanem az ügyfelek viselkedése is számít bele. Hiába készítesz egy túl profi szépet, túl pöpec design-et, sok látványos pluginokat, sok fotókat, menő hirdetést sajnos ennek vannak hátrányai, hogy nem megfelelnek a Google elvárása szerint, azaz 3mp-es a lassú mobil hálózaton, azaz 3G mérésen szerint. Ezért előny, ha úgy tervezel templatet, hogy gyorsabb legyen és amennyire csak lehet.
Amikor a hirdetésre kattintanak és technikai probléma miatt nem tud rendesen vagy lassan tölti be az oldalt, ilyenkor nagyobb esélye van növelni a visszafordulási arányát, a konverzió arányát pedig csökkeni fog. Nemcsak a tehnikaira hanem marketing-re is kell figyelni, hogy legyen jó a tartalom és kiemeltek, ösztönzik a vevőket és akkor növelni fog a cél konverzió.
Ráadásul Google organikus találati eredmények is fontos, mert akkor olcsóbb és több potenciális vásárlókat/ügyfeleket szerezheti magának.
Az én történetem és összefoglalásképpen
Az elmúlt több mint 10 évben tapasztalataim szerint nem elég csak az egyik jó, a másik és a harmadik nem, hanem mindhárom legyenek jók és akkor eredményes lesz. Nem elég, hogy csak a SEO-ra (technikai, külső és belső) és a marketingre koncentrálni, hanem PPC-re, mint Google Ads-ra vagy Facebook vagy Linkedin hirdetésekre is fontos gondolni kell, mert azok segít figyelemre terelni és vonzza érdeklődőket/vevőket.
Tehát: SEO + MARKETING + HIRDETÉS = ERŐS
Ráadásul a szabadidőmben a legújabb technológiák figyelése, nyomon követése, elsajátítása és használata is, ennek köszönhetően magas keresőoptimalizálás (SEO) tapasztalattal rendelkezem.
Kapcsolódó linkek:
- Google PageSpeed Insights - tapasztalatok 1. rész
- Drupal vs. WordPress - összehasonlítása
- Sikeresen letettem a Mobilwebhelyek szakértői vizsgát
- Szakmai ismereteim és kompetenciáim
Külső kapcsolódó linkek:
- Google Analytics - ingyenes weboldal látogatóiról statisztika - mérések nyomon követése
- Google Search Console - nyomon követése a weboldal teljesítménye, megállapíthatja, hogy Google hogyan láthatja, ez segítségével kísérheti, javíthati, hogy jól szerepeljen a google keresési eredményekben
- Google Analytics -, Google Ads -, mobilwebhely -, és egyéb szakértői tananyagok meg vizsgák
- Google Ads - Google kampány hirdetések
- Facebook - hirdetések útmutató és létrehozása
- LinkedIn - hirdetések
- Keresőoptimalizálás - Wiki
0 Megjegyzések