Problémáid vannak a weboldallal, mert nem megfelelnek a Google elvárások szerint? Nagyon lassan tölt be a sebesség? Google nem indexelte, ezért nem szerepeltek a Google találati listában? És nem úgy lett a rangsorolási eredmény, ahogy szeretne volna? Nem jöttek eléggé a látogatók, illetve alacsony a konverziós számok?
A Google SEO (keresőoptimalizálás) és technikai szakértő több eszközökkel elemzik a weblapot, és összegyűjti fontosabb listákat és megossza a tanácsadással. Általában elkészíti 15 oldaltól 25 oldalig dokumentumot és elküldi az ügyfélnek.
Technikai vizsgálat
- W3C webes szabványok validálás
- Mobile Friendly: alkalmas-e mobilon használni
- Villámgyorsasági elemzések:
- PageSpeed - sebesség pontozás és időmérés
- Gmetrix - sebesség pontozás és időmérés, csak még részletesebb
- Test My Site - Think with Google - 4G mobilhálózaton mennyi idő alatt tölt be
- Minden szükséges Google eszközök fent vannak-e, amihez kellett? Például: Search Console, Analytics / Tag Manager, Google Cégem, stb.
- Google-ban indexelési állapot
- Képek optimalizálása
- Átirányítások:
- Megfelelően használnak-e a 301-es megoldással, hogy a régi url-ek ne kapjanak 404-es oldalt, hanem releváns új URL-re irányítson át
- Rendelkezik-e SSL tanúsítvány és megfelelően ugrik-e a HTTPS-ra:
Akik írnak a böngészőbe http:// -t vagy http://www. -t, azok megfelelően lettek-e irányítva-e https://www -ra?
Mert nem elég, ha simán beír domain-t a böngészőbe, mert ezek jó, ha újként. Viszont régi látogatók vagyis visszatérők, akiknél le vannak mentve bárhová, ahol még nem rendelkezik a https-sel, azoknál működjön http-ról https-ra átirányítás. Ez fontos !!!
- sitemap.xml és robots.txt
Mi az az SSL tanúsítvány?
SEO előnyt ad, mert biztonságosabbá teszi a forgalom titkosításával illetve jobban mutat, ha nincsen rajta az a csúnya “nem biztonságos, ne adjon semmilyen adatokat, stb” figyelmeztető üzenetek. Illetve Google Ads-n már jó ideje csak HTTPS-es url-eket fogad hirdetni.
Ennél még több infóról írtam most év elején cikket, itt megtekinthetőek.
Marketing vizsgálat
- Kulcsszavak használata a domain-ban és a címsorokban
- Keresőbarátosak-e az URL-ek
- Egyéni vagy duplikált tartalmak
- Revelensak-e
- Ki vannak-e töltve a meták (címek, leírások és az oldal adatai)
- Képek elnevezések és alt tag adatok
- Linkminőségek (töröttek-e, bejövő és kijövő linkek)
- Tartalom mennyisége
- Mennyire felhasználói élmény?
- Hírek vagy blog: ha van, akkor mennyire gyakran frissülnek?
- Közösségi marketing (facebook, linkedin, twitter, stb)
Ennél még több infóról írtam tavaly év végi cikket, itt megtekinthető.
Nem csak weblapot, hanem webshopot (webáruházat) is elemzést végzek
A fenti soroltakkal együtt kívül még van más vizsgálat is:
- termék kategória oldal
- termék oldal
- oldalon belül termékkereső funkció
- kosár funkció
- van-e akció
- mennyire gyakran frissülnek a termékek, akciók, hírek?
Egyéb dolgok vizsgálat
- Bemutatkozás vagy Rólunk/Rólam tartalom
- Kapcsolat tartalom, mely legyen benne az elérhetőségek és az űrlapok, amivel lehet kapcsolatot teremteni
- GDPR: Adatvédelmi- és cookie tájékoztató, mely nagyon fontos, nélküle megbünteti
- Szükséges esetén ÁSZF
- Oldaltérkép, mint menütérkép
Összefoglalásképpen
SEO audit elemzés után könnyebb lesz kijavítani a honlap minőséget és jobb lesz a teljesítménye. Mert nélküle nem fog menni, nem lesznek eredményes.
Akinek nincs weboldala és új ügyfélként jelentkezik a SEO Audit elemzéshez, az tárgytalan lenne foglalkozni. Kizárólag csak a meglévő honlapokkal érdemes foglalkozni.
0 Megjegyzések