Technikai SEO Audit - szakértői elemzés és tanácsadás - weboldal

Problémáid vannak a weboldallal, mert nem megfelelnek a Google elvárások szerint? Nagyon lassan tölt be a sebesség? Google nem indexelte, ezért nem szerepeltek a Google találati listában? És nem úgy lett a rangsorolási eredmény, ahogy szeretne volna? Nem jöttek eléggé a látogatók, illetve alacsony a konverziós számok?

A Google SEO (keresőoptimalizálás) és technikai szakértő több eszközökkel elemzik a weblapot, és összegyűjti fontosabb listákat és megossza a tanácsadással. Általában elkészíti 15 oldaltól 25 oldalig dokumentumot és elküldi az ügyfélnek.

Technikai vizsgálat

  • W3C webes szabványok validálás
  • Mobile Friendly: alkalmas-e mobilon használni
  • Villámgyorsasági elemzések:
    • PageSpeed - sebesség pontozás és időmérés
    • Gmetrix - sebesség pontozás és időmérés, csak még részletesebb
    • Test My Site - Think with Google - 4G mobilhálózaton mennyi idő alatt tölt be
  • Minden szükséges Google eszközök fent vannak-e, amihez kellett? Például: Search Console, Analytics / Tag Manager, Google Cégem, stb.
  • Google-ban indexelési állapot
  • Képek optimalizálása
  • Átirányítások:
    • Megfelelően használnak-e a 301-es megoldással, hogy a régi url-ek ne kapjanak 404-es oldalt, hanem releváns új URL-re irányítson át
    • Rendelkezik-e SSL tanúsítvány és megfelelően ugrik-e a HTTPS-ra:
      Akik írnak a böngészőbe http:// -t vagy http://www. -t, azok megfelelően lettek-e irányítva-e https://www -ra?
      Mert nem elég, ha simán beír domain-t a böngészőbe, mert ezek jó, ha újként. Viszont régi látogatók vagyis visszatérők, akiknél le vannak mentve bárhová, ahol még nem rendelkezik a https-sel, azoknál működjön http-ról https-ra átirányítás. Ez fontos !!!
  • sitemap.xml és robots.txt

Mi az az SSL tanúsítvány?

SEO előnyt ad, mert biztonságosabbá teszi a forgalom titkosításával illetve jobban mutat, ha nincsen rajta az a csúnya “nem biztonságos, ne adjon semmilyen adatokat, stb” figyelmeztető üzenetek. Illetve Google Ads-n már jó ideje csak HTTPS-es url-eket fogad hirdetni.

Ennél még több infóról írtam most év elején cikket, itt megtekinthetőek.

Marketing vizsgálat

  • Kulcsszavak használata a domain-ban és a címsorokban
  • Keresőbarátosak-e az URL-ek
  • Egyéni vagy duplikált tartalmak
  • Revelensak-e
  • Ki vannak-e töltve a meták (címek, leírások és az oldal adatai)
  • Képek elnevezések és alt tag adatok
  • Linkminőségek (töröttek-e, bejövő és kijövő linkek)
  • Tartalom mennyisége
  • Mennyire felhasználói élmény?
  • Hírek vagy blog: ha van, akkor mennyire gyakran frissülnek?
  • Közösségi marketing (facebook, linkedin, twitter, stb)

Ennél még több infóról írtam tavaly év végi cikket, itt megtekinthető.

Nem csak weblapot, hanem webshopot (webáruházat) is elemzést végzek

A fenti soroltakkal együtt kívül még van más vizsgálat is:

  • termék kategória oldal
  • termék oldal
  • oldalon belül termékkereső funkció
  • kosár funkció
  • van-e akció
  • mennyire gyakran frissülnek a termékek, akciók, hírek?

Egyéb dolgok vizsgálat

  • Bemutatkozás vagy Rólunk/Rólam tartalom
  • Kapcsolat tartalom, mely legyen benne az elérhetőségek és az űrlapok, amivel lehet kapcsolatot teremteni
  • GDPR: Adatvédelmi- és cookie tájékoztató, mely nagyon fontos, nélküle megbünteti
  • Szükséges esetén ÁSZF
  • Oldaltérkép, mint menütérkép

Összefoglalásképpen

SEO audit elemzés után könnyebb lesz kijavítani a honlap minőséget és jobb lesz a teljesítménye. Mert nélküle nem fog menni, nem lesznek eredményes.

Akinek nincs weboldala és új ügyfélként jelentkezik a SEO Audit elemzéshez, az tárgytalan lenne foglalkozni. Kizárólag csak a meglévő honlapokkal érdemes foglalkozni.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések