Minden weboldalakra, webáruházakra és blogokra lesz szükségük a szakértői elemzés és a technikai tanácsadás. Minden évben mindig változnak a dolgok, ezért egyelőre alapilag, amely régóta még mindig aktuálisak, illetve ebben az évben és a jövő évben szerint összegyüjtöttem olyan eszközöket, amikkel érdemes megvizsgálni.
Úgynevezett: “Technikai SEO Audit - szakértői elemzés és tanácsadás”
0. lépés: Alapilag, mint szokásos lépések
- W3C webes szabványok validálás
- Minden szükséges Google eszközök fent vannak-e, amihez kellett? Például: Search Console, Analytics / Tag Manager, Google Cégem, stb.
- Google-ban indexelési állapot
- Képek optimalizálása
- Rendelkeznek-e a sitemap.xml és a robots.txt fájlok
- Kulcsszavak használata a domain-ban és a címsorokban
- Keresőbarátosak-e az URL-ek
- Egyéni vagy duplikált tartalmak
- Revelensak-e a tartalmak és a címsorok
- Ki vannak-e töltve a meták (címek, leírások és az oldal adatai)
- Képek elnevezések és alt tag adatok
- Linkminőségek (töröttek-e, bejövő és kijövő linkek)
- Tartalom mennyisége
- Mennyire vonzóak a felhasználói élmény?
- Hírek vagy blog: ha van, akkor mennyire gyakran frissülnek?
- Közösségi oldalak használata (facebook, Youtube, LinkedIn, Instagram, Twitter, TikTok, Pinterest stb)
Amit 3 évvel ezelőtt megírtam egy cikken, itt lehet elolvasni.
1. lépés: Ellenőrizze, hogy a weboldala mobilbarát-e
Vizsgált eszköz neve:
Mobilbarát jelleget vizsgáló teszt
Vizsgált eszköz webcíme:
https://search.google.com/test/mobile-friendly
Miért érdemes ezt használni?
Honnan tudhatja, hogy weboldala tényleg mobil felhasználóbarát?
Itt meg lehet nézni, hogy vannak-e betöltési problémák és rendesen megjelennek-e a design elemek és a tartalmak.
2. lépés: Győződjön meg arról, hogy a Google az Ön weboldalának EGY verzióját indexeli
Érdemes ellenőrizni, hogy a megadott domain-ben lévő 4db helyett 1db url-lel rendelkezik-e, azaz megfelelően át lettek-e irányítva 4db-ról 1db helyre.
Illetve rendelkezik-e a SSL tanúsítvány és megfelelően ugrik-e a HTTP-ról HTTPS-ra.
3. lépés: Gyorsítsa fel a weboldalát
Vizsgált eszköz neve 1.:
PageSpeed Insights
Vizsgált eszköz webcíme 1.:
Vizsgált eszköz neve 2.:
GTMetrix
Vizsgált eszköz webcíme 2.:
Vizsgált eszköz neve 3.:
WebPageTest
Vizsgált eszköz webcíme 3.:
Miért érdemes ezt használni?
Erről írtam pár cikkeket, sok minden információk találhatóak, miért hasznosak, ha optimalizáljuk a sebességet.
Felsorolt linkek, amiket érdemes elolvasni:
- Kijavítottam mindkét honlapomat az új PageSpeed kedvért
- Google AMP webshop - első webáruház demó változat - vázlatosan
- amp.dev - könnyen létrehozhatja felhasználó az első Google AMP weboldalát
- Web.dev - a Google új webhely ellenőrzési eszköze
- Mobil weboldal sebesség és adatforgalom javítások
- Google PageSpeed Insights - tapasztalatok 1. rész
- Sikeresen letettem a Mobilwebhelyek szakértői vizsgát
4. lépés: Keresse meg és törölje a „zombi oldalakat”
Amikor beírja a böngészőbe ezt a címet: “site:weboldalcim”, máris megjelent a Google lista és ki fog írni, hogy hány oldalt indexelt be és hány másodperc alatt.
Ha az eredmény azt mutatja, hogy több számmal rendelkezik, mint amikor kéne, akkor azt jelenti, hogy az egyik részt zombioldalaknak hívjuk, ezeket érdemes eltávolítani.
Zombie Pages törlés után eredményesebb lesz az organikus forgalmi a statisztika szerint.
Kevesebb oldal = kevesebb probléma
Leggyakoribb típusai, amiket érdemes eltávolítani:
- Archív oldalak
- Kategória- és címke oldalak (CMS esetén)
- Keresési eredményoldalak
- Régi sajtóközlemények
- Vékony tartalom (kevesebb, mint 50 szó)
- Nem aktuális vagy nem releváns tartalom
5. lépés: Keresse meg és javítsa ki az indexelési problémákat
Vizsgált eszköz neve:
Screaming Frog SEO Spider Website Crawler
Vizsgált eszköz webcíme:
https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/
Miért érdemes ezt használni?
Mert segít kideríteni, miket nem indexelte be a Google.
Egyik szokásos eszközön, azaz Google Search Console-n az „Indexelési lefedettség” jelentés azon oldalak listáját jeleníti meg, amelyeket valamilyen okból nem tudnak indexelni.
Másik eszközön, pedig Screaming Frog (ugyanúgy feltérképezi weboldalát, mint a Google), tájékoztat azokról az oldalakról, amelyekhez nem fér hozzá.
Annak érdekében, hogy ellenőrizze, hogy minden rendben van-e, javaslom a Screaming Frog nevű ingyenes SEO eszköz használatát.
6. lépés: Ellenőrizze az organikus forgalmat
Vizsgált eszköz neve:
Google Analytics
Vizsgált eszköz webcíme:
https://analytics.google.com/analytics/web/
Miért érdemes ezt használni?
El kell kérni a hozzáférést, hogy tudjon bejelentkezni és elemezni a statisztikát.
“Organikus keresés” funkció segítségével meg lehet nézni, hogy hányan keresték fel az elmúlt időkben. Illetve dátumokat lehetne beállítani, hogy megfelelően irányba mennek-e.
7. lépés: A kulcsszó rangsor szerinti követésének beállítása
Vizsgált eszköz neve:
Semrush - Online Marketing Can Be Easy
Vizsgált eszköz webcíme:
Miért érdemes ezt használni?
Amikor szeretne nyomon követni a SERP-ben elért helyezéseit, Semrush online szoftvert érdemes használni, mert rendelkezik egy “Kulcsszókövetés” funkció, mely segítségével az Ön által megadott kulcsszavakat követheti nyomon.
8. lépés: Elemezze vissza a linkjeit
Vizsgált eszköz neve:
Semrush - Online Marketing Can Be Easy
Vizsgált eszköz webcíme:
Miért érdemes ezt használni?
A visszamutató linkek továbbra is nagyon fontosak, nem szabad kihagyni, mert a visszamutató linkek jobban korrelálnak a helyezéssel.
Amikor észreveszi, hogy olyan linkek, amely homályos illetve ismeretlen weboldalról származik, akkor ez már spamok és ezeket érdemes visszautasítani.
9. lépés: Javítsa ki a törött linkeket
Vizsgált eszköz neve:
Free Broken Link Checker
Vizsgált eszköz webcíme:
https://www.brokenlinkcheck.com/
Miért érdemes ezt használni?
Érdemes ellenőrizni a törött linkeket, mert ha hanyagoljuk, akkor rontana a felhasználói élményt és lefelé csúszni fog a Google ranglistáról.
Egyik brokenlinkcheck eszközön, másik pedig a Google Search Console eszközön található “Lefedettség” és “Nem található (404)” funkciókban lista, mindkét eszközön az által listázza a hibás belső / külső linkek és ezeket meg kell szüntetni.
10. lépés: Tegye tízszer jobbá a tartalmat
- Bevezető szövege legyen rövid, mint alap
- Kis bekezdések
- Több alcímeket fel kellene bontani, azaz 1 alcímenként / 1-2-3-4 db szövegbekezdés
- Jól kidolgozott UI/UX designterv, jól kiválogatott kép, jól filmezett videó
10 a.: Hozzon ki többet belső linkjeiből
Gyakori linkeléseknél egyelőre adatvédelmi szabályzatára, ÁSZF-re és Kapcsolatfelvételi oldalra szoktak használni, ez természetesen nem lesz elég.
Érdemes erre figyelni, hogy lehetőleg a magas prioritású oldalakra hivatkozzon a belső linkelések.
10 b.: Használjon SEO Audit eszközt
Vizsgált eszköz neve:
Seobility, Online SEO Software & Free SEO Tools
Vizsgált eszköz webcíme:
Miért érdemes ezt használni?
Ha mélyebben szeretne megismerkedni a technikai SEO-ban, akkor érdemes használni egy SEO audit eszköz használatát.
Kiemelt eszközök:
- Egyik: Seobility (könnyen használható, könnyen kezelhetők)
- Másik: SEMrush (egyelőre inkább a kulcsszókutatás)
10 c.: Optimalizálás a kiemelt részletek tartalomhoz
Miért érdemes ezt használni?
A kiemelt részletek tartalom növelhetik az organikus forgalmat.
Amennyiben szeretne, hogy jól szerepeljen a kiemelt részletek tartalomban, ezeket érdemes használni:
- Mobilra optimalizálni a tartalmat, hogy jobb felhasználói élményt nyújtson
- HTTPS-t biztosítani
- Használjon címsorokat (H1, H2 és H3 címkék)
- Minden kérdésekre meglegyen a válasz
- Hivatkozni a hatósági erőforrásokhoz
Összefoglalásképpen
SEO audit elemzés és szakértői tanácsadás után könnyebb lesz kijavítani a honlap minőséget és jobb lesz a teljesítménye. Mert nélküle nem fog menni, nem lesznek eredményes.
Akinek nincs weboldala és új ügyfélként jelentkezik a SEO Audit elemzéshez, az tárgytalan lenne foglalkozni. Kizárólag csak a meglévő honlapokkal érdemes foglalkozni.
Érdemes folyamatosan használni az eszközöket, hogy maradjon a rangsorolási helyen, különben le fog csúszni.
Felhasznált forrás:
https://backlinko.com/seo-site-audit
0 Megjegyzések