Kiemelt webáruház rendszerek összehasonlítása 1. rész

Miben különbözik mind a webáruház rendszerek között? Melyik olcsóbb és drágább? Melyik gyorsabb és lassabb a munkaidő? Melyiket jobban beválna az ügyfelek viselkedési stratégia? Mik az előnyei és mik a hátrányai?

Hogy növeld a bevételed a webáruházad segítségével, ezért gondoltam összefoglalóan megírom, melyiket érdemes kiválasztani. Próbáltam összes kiemelt rendszereket összegyűjteni és erről leírtam, végül ez alapján okosan kell dönteni, ha hosszútávon szeretnéd megtérülni a vállalkozásod.

Bérelt webshop motorok

Shopify

Hivatalos honlapja: https://www.shopify.com/

Leírása:

Ez a rendszert nem Magyarországon, hanem Kanadában fejlesztették ki a bérelt webshop motort.

Legfőbb jellemzők:

  • Online áruház szerkesztő
  • Testreszabások
  • Shopify alkalmazásbolt
  • Ingyenes üzleti eszközök
  • Világszínvonalú pénztár
  • Csatornák közösségi és piacterek számára
  • Értékesítési pont (POS)
  • Nagykereskedelmi és közvetlen értékesítés
  • Online fizetések elfogadása
  • Fizetési módok beállítása
  • Ügyfelek elérése és megtartása
  • Társadalmi piac
  • A közösségi média integrációi
  • Csevegés az ügyfelekkel
  • Nyomon követések: az értékesítések, rendelések és elemzések
  • Shopify szállítási megoldás
  • Készlet- és rendeléskezelés
  • Kiszervezés és visszaküldés
  • Gyorsabb fizetést kap
  • Biztonságos üzleti finanszírozás

Előnyei:

  • Van demo oldaluk, amivel lehet kipróbálni, megismerkedni és tesztelni
  • Van ügyféltámogatás, mint support

Hátrányai:

  • Drágább, mint Shoprenter és Unas
  • Nem elérhető magyarul, így angoltudást igényel

Shoprenter

Hivatalos honlapja: https://www.shoprenter.hu/

Leírása:

A Magyarországon az által fejlesztett az egyik legnépszerűbb a bérelt webshop motorja, sőt sokan ezt használják.

Legfőbb jellemzők:

  • Feltölthető termékek száma
  • Design témák
  • Mobilra optimalizált megjelenés
  • 100% SEO barát
  • Telepíthető alkalmazások
  • Tömeges termékfeltöltés
  • Bankkártyás fizetés
  • Termékmegosztó oldalakkal való integráció
  • Szűrési rendszer
  • Lehetőség a termék adatok automatikus frissítésére külső szoftverből (API)
  • Kuponok, akciók
  • Google Analytics 4 integráció
  • Facebook Bolt, Instagram Shop
  • Google Shopping
  • Marketing automatizmusok
  • Hűségpont- és Affiliate rendszer

Előnyei:

  • Van demo oldaluk, amivel lehet kipróbálni, megismerkedni és tesztelni
  • Van ügyféltámogatás, mint support
  • Automatikus frissítések
  • Takarékos és igen olcsóbb

Hátrányai:

  • Nem nagyon van
  • Fejlesztők számára nem kedvezőbb, mert kevesebb munka miatt kisebb lesz a bevétele

Unas

Hivatalos honlapja: https://unas.hu/

Leírása:

A Magyarországon az által fejlesztett a másik legnépszerűbb a bérelt webshop motorja, sőt szintén sokan ezt használják.

Legfőbb jellemzők:

  • Adminisztrációs felület, tudástár és technikai háttér
  • Termékekkel kapcsolatos funkciók
  • Vásárlókkal kapcsolatos funkciók
  • Megrendelésekkel kapcsolatos funkciók
  • Beépített marketing funkciók
  • Külső marketing funkciók
  • Megjelenéssel kapcsolatos funkciók
  • Szövegek, nyelvek, pénznemek
  • Egyéb tartalmak (naptár, szavazás, űrlapok, stb.)
  • Támogató funkciók (statisztika, védelem, aszf, gdpr, stb.)

Előnyei:

  • Van demo oldaluk, amivel lehet kipróbálni, megismerkedni és tesztelni
  • Van ügyféltámogatás, mint support
  • Automatikus frissítések
  • Takarékos és igen olcsóbb

Hátrányai:

  • Fejlesztők számára nem kedvezőbb, mert kevesebb munka miatt kisebb lesz a bevétele

Szívem szerint melyiket választanám inkább?

Természetesen Shoprentert választanám, mert ott több lehetőségek vannak, mint a Shopify és az Unas.

Open source (Nyílt forráskódú, CMS) webshop:

Drupal

Hivatalos honlapja: https://drupalcommerce.org/

Leírása:

A Magyarországon a második legnépszerűbb a CMS rendszere(külföldön fejlesztették ki a rendszert), sőt szintén sokan ezt használják.

Legfőbb jellemzők:

  • egyszerű felület
  • flexibilitás és módosítási lehetőség a webhely céljának megfelelően
  • nem sok, de alapilag megfelelően sablon és plugin választék (drupal.org oldalon szerint theme 3600 és majdnem modul 50 ezer, de ezen kívűl még több más oldalon is találhatóak)
  • integrált tartalomkezelő rendszer (CMS)
  • vannak ahol igényli a programnyelvek tudás
  • kevés Drupal szakember
  • nemcsak CMS, hanem CMF (tartalomkezelő keretrendszer) és WAF (Webalkalmazás fejlesztő keretrendszer) is rendelkeznek.

Előnyei:

  • Sokkal erősebb rendszer, mint a Wordpressnél, viszont kevesebb Drupal fejlesztők, aminek köszönhetően kevesebb hackerek található és kicsi lesz az esély a feltöréséhez.
  • Sőt gyorsabban tölti be az oldalt a sebesség szerint.

Hátrányai:

  • Kevés sablonok, bővítmények
  • Kevés lehetőségek vannak
  • Sajnos nem igazán népszerű miatt nagyon kevés sablonok és bővítmények vannak, ezért külön sablont és plugint fejleszteni kell az igények szerint és igen drágább a költséges.
  • Folyamatosan frissíteni kell, de szakemberre is lesz szükség
  • Nem takarékos és igen drága

Wordpress

Hivatalos honlapja: https://woocommerce.com/

Leírása:

A Magyarországon a legnépszerűbb a CMS rendszere(külföldön fejlesztették ki a rendszert), sőt sokan ezt használják.

Legfőbb jellemzők:

  • eredetileg csak blogolásra voltak jók, de évek óta már weboldalra és webáruházra is használhatóak
  • admin felület könnyű kezelés, barátságos
  • rugalmas, könnyen szabható
  • óriási sablon és plugin választék (wordpress.org oldalon szerint theme 5400 és modul 60 ezer, de ezen kívűl még több más oldalon is találhatóak)
  • nem mindenhol igényli a programnyelvek tudás
  • annyira limitált, mint a vele dolgozó fejlesztő
  • aki nem értenek fejleszteni, van lehetőség megkeresni bővítményeket(pluginokat)
  • gyors és könnyen skálázható fejlesztést, és tökéletesen alkalmassá teszik a WordPress-t nagyobb volumenű web projektek támogatására.
  • nagyon sok WordPress szakember

Előnyei:

  • Rengeteg sablonok, bővítmények
  • Rengeteg lehetőségek vannak

Hátrányai:

  • Mivel CMS-ek közül legnépszerűbb, így túl sok hackerek vannak, akik simán képesek találni egy kiskaput, amivel fel tudnának törni, ezért szükséges hackerek elleni védelmet biztosítani.
  • Folyamatosan frissíteni kell, de szakemberre is lesz szükség
  • Nem takarékos és igen drága

Szívem szerint melyiket választanám inkább?

Egyértelműen Wordpresset választanám a számos bővítmények rendelkeznek, így nincs szükség külön feljesztőkre, hogy fejlessze ki a pluginot, viszont arra kell figyelni és biztosítani kell a hackerek elleni védelmet.

Mindkettőről leírtam egyszer, de nem webáruházról, hanem alapilag, itt megtekintheted a részletesebb információkról.

Összefoglalás

Előtte érdemes megvizsgálni a sikeres eredmény érdekében:

  • az üzleti ágazatot,
  • tartalom minőségit,
  • design arculatot,
  • technikait,
  • statisztikai méréseket,
  • stratégiait,
  • pénzt/időt
  • a fenti soroltak alapján, hogy melyiket érdemes kiválasztani.

Nem szabad hanyagolni a keresőoptimalizálást (SEO-t)

Szükséges kitölteni ezeket, mert nélkülük engedetlenek:

  • Kulcsszókutatás
  • Megfelelő domain név választás
  • Kiemeltebb, illetve részletesebb tartalmak
  • Legyen relevánsak a címsorok és a tartalmak
  • Képek megfelelő kiválasztása
  • Linképítés
  • Meta tagok (címsor és leírás) megírása
  • Robots.txt létrehozása
  • Strukturált adatok kezelése
  • Manifest létrehozása
  • Weboldal sebesség
  • Mobil optimalizálás és tesztelés
  • Webhelytérkép
  • Canonical URL beállítása
  • HTTPS és SSL tanúsítvány
  • Átirányítások kezelése
  • Összes google eszközök (Search Console, Google Cégem, Google Analytics, Google Tag Manager)
  • Social oldalak létrehozása és kezelése

Minden amit érdemes tudni a jelenlegi módszerek szerint, itt megtekintheted amiket részletesebben leírtam

Annál több termékek található, ennél jobban növelni fog a potenciális látogatók

Minden információ legyen benne az aloldalon, amiket a termékekről tudni kell:

  • Terméknevek mint címsorok
  • Képek
  • Leírások (vázlatosan és részletesebben)
  • Adatok (táblázat)
  • Árak
  • Csillag értékelések
  • Termékről vásárlók véleményezés, hozzászólások

Miért előnyösebb, ha webáruházakkal rendelkezik, mint sima weboldalak?

  • Annál több termék, annál többen keresni fogják
  • Természetes organikus Google listában megjelenítése a megfelelő SEO segítségével köszönhetően olcsóbbak lesznek a kiadások
  • Kevesebben kellene hirdetni, ezért olcsóbb. Csak akkor érdemes használni, ha teljesen új termék kerül a boltokba, vagy akciósak lettek

Ha minden OK a marketing és a technikai terén, akkor:

  • Javul az átkattintási és a visszafordulási arány
  • Több látogatókat szerezhet, mert rövidebb betöltési időnek köszönhetően nem fogják elveszíteni a türelmet és sem elhagyják a weboldalt
  • Akár mobilon, akár tableten, akár desktopon felhasználó száma növeli
  • Több látogatókat szerezhet, mert rövidebb betöltési időnek köszönhetően nem fogják elveszíteni a türelmet és sem elhagyják a weboldalt
  • Csillagozások / értékelések és hozzászólások / véleményezések segítségével növelheti a potenciális ügyfelek száma
  • Folyamatosan termékfeltöltés és akció árak rendszeres feltüntetése / módosítása miatt növelheti a potenciális ügyfelek száma

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések