Miben különbözik mind a webáruház rendszerek között? Melyik olcsóbb és drágább? Melyik gyorsabb és lassabb a munkaidő? Melyiket jobban beválna az ügyfelek viselkedési stratégia? Mik az előnyei és mik a hátrányai?
Hogy növeld a bevételed a webáruházad segítségével, ezért gondoltam összefoglalóan megírom, melyiket érdemes kiválasztani. Próbáltam összes kiemelt rendszereket összegyűjteni és erről leírtam, végül ez alapján okosan kell dönteni, ha hosszútávon szeretnéd megtérülni a vállalkozásod.
Bérelt webshop motorok
Shopify
Hivatalos honlapja: https://www.shopify.com/
Leírása:
Ez a rendszert nem Magyarországon, hanem Kanadában fejlesztették ki a bérelt webshop motort.
Legfőbb jellemzők:
- Online áruház szerkesztő
- Testreszabások
- Shopify alkalmazásbolt
- Ingyenes üzleti eszközök
- Világszínvonalú pénztár
- Csatornák közösségi és piacterek számára
- Értékesítési pont (POS)
- Nagykereskedelmi és közvetlen értékesítés
- Online fizetések elfogadása
- Fizetési módok beállítása
- Ügyfelek elérése és megtartása
- Társadalmi piac
- A közösségi média integrációi
- Csevegés az ügyfelekkel
- Nyomon követések: az értékesítések, rendelések és elemzések
- Shopify szállítási megoldás
- Készlet- és rendeléskezelés
- Kiszervezés és visszaküldés
- Gyorsabb fizetést kap
- Biztonságos üzleti finanszírozás
Előnyei:
- Van demo oldaluk, amivel lehet kipróbálni, megismerkedni és tesztelni
- Van ügyféltámogatás, mint support
Hátrányai:
- Drágább, mint Shoprenter és Unas
- Nem elérhető magyarul, így angoltudást igényel
Shoprenter
Hivatalos honlapja: https://www.shoprenter.hu/
Leírása:
A Magyarországon az által fejlesztett az egyik legnépszerűbb a bérelt webshop motorja, sőt sokan ezt használják.
Legfőbb jellemzők:
- Feltölthető termékek száma
- Design témák
- Mobilra optimalizált megjelenés
- 100% SEO barát
- Telepíthető alkalmazások
- Tömeges termékfeltöltés
- Bankkártyás fizetés
- Termékmegosztó oldalakkal való integráció
- Szűrési rendszer
- Lehetőség a termék adatok automatikus frissítésére külső szoftverből (API)
- Kuponok, akciók
- Google Analytics 4 integráció
- Facebook Bolt, Instagram Shop
- Google Shopping
- Marketing automatizmusok
- Hűségpont- és Affiliate rendszer
Előnyei:
- Van demo oldaluk, amivel lehet kipróbálni, megismerkedni és tesztelni
- Van ügyféltámogatás, mint support
- Automatikus frissítések
- Takarékos és igen olcsóbb
Hátrányai:
- Nem nagyon van
- Fejlesztők számára nem kedvezőbb, mert kevesebb munka miatt kisebb lesz a bevétele
Unas
Hivatalos honlapja: https://unas.hu/
Leírása:
A Magyarországon az által fejlesztett a másik legnépszerűbb a bérelt webshop motorja, sőt szintén sokan ezt használják.
Legfőbb jellemzők:
- Adminisztrációs felület, tudástár és technikai háttér
- Termékekkel kapcsolatos funkciók
- Vásárlókkal kapcsolatos funkciók
- Megrendelésekkel kapcsolatos funkciók
- Beépített marketing funkciók
- Külső marketing funkciók
- Megjelenéssel kapcsolatos funkciók
- Szövegek, nyelvek, pénznemek
- Egyéb tartalmak (naptár, szavazás, űrlapok, stb.)
- Támogató funkciók (statisztika, védelem, aszf, gdpr, stb.)
Előnyei:
- Van demo oldaluk, amivel lehet kipróbálni, megismerkedni és tesztelni
- Van ügyféltámogatás, mint support
- Automatikus frissítések
- Takarékos és igen olcsóbb
Hátrányai:
- Fejlesztők számára nem kedvezőbb, mert kevesebb munka miatt kisebb lesz a bevétele
Szívem szerint melyiket választanám inkább?
Természetesen Shoprentert választanám, mert ott több lehetőségek vannak, mint a Shopify és az Unas.
Open source (Nyílt forráskódú, CMS) webshop:
Drupal
Hivatalos honlapja: https://drupalcommerce.org/
Leírása:
A Magyarországon a második legnépszerűbb a CMS rendszere(külföldön fejlesztették ki a rendszert), sőt szintén sokan ezt használják.
Legfőbb jellemzők:
- egyszerű felület
- flexibilitás és módosítási lehetőség a webhely céljának megfelelően
- nem sok, de alapilag megfelelően sablon és plugin választék (drupal.org oldalon szerint theme 3600 és majdnem modul 50 ezer, de ezen kívűl még több más oldalon is találhatóak)
- integrált tartalomkezelő rendszer (CMS)
- vannak ahol igényli a programnyelvek tudás
- kevés Drupal szakember
- nemcsak CMS, hanem CMF (tartalomkezelő keretrendszer) és WAF (Webalkalmazás fejlesztő keretrendszer) is rendelkeznek.
Előnyei:
- Sokkal erősebb rendszer, mint a Wordpressnél, viszont kevesebb Drupal fejlesztők, aminek köszönhetően kevesebb hackerek található és kicsi lesz az esély a feltöréséhez.
- Sőt gyorsabban tölti be az oldalt a sebesség szerint.
Hátrányai:
- Kevés sablonok, bővítmények
- Kevés lehetőségek vannak
- Sajnos nem igazán népszerű miatt nagyon kevés sablonok és bővítmények vannak, ezért külön sablont és plugint fejleszteni kell az igények szerint és igen drágább a költséges.
- Folyamatosan frissíteni kell, de szakemberre is lesz szükség
- Nem takarékos és igen drága
Wordpress
Hivatalos honlapja: https://woocommerce.com/
Leírása:
A Magyarországon a legnépszerűbb a CMS rendszere(külföldön fejlesztették ki a rendszert), sőt sokan ezt használják.
Legfőbb jellemzők:
- eredetileg csak blogolásra voltak jók, de évek óta már weboldalra és webáruházra is használhatóak
- admin felület könnyű kezelés, barátságos
- rugalmas, könnyen szabható
- óriási sablon és plugin választék (wordpress.org oldalon szerint theme 5400 és modul 60 ezer, de ezen kívűl még több más oldalon is találhatóak)
- nem mindenhol igényli a programnyelvek tudás
- annyira limitált, mint a vele dolgozó fejlesztő
- aki nem értenek fejleszteni, van lehetőség megkeresni bővítményeket(pluginokat)
- gyors és könnyen skálázható fejlesztést, és tökéletesen alkalmassá teszik a WordPress-t nagyobb volumenű web projektek támogatására.
- nagyon sok WordPress szakember
Előnyei:
- Rengeteg sablonok, bővítmények
- Rengeteg lehetőségek vannak
Hátrányai:
- Mivel CMS-ek közül legnépszerűbb, így túl sok hackerek vannak, akik simán képesek találni egy kiskaput, amivel fel tudnának törni, ezért szükséges hackerek elleni védelmet biztosítani.
- Folyamatosan frissíteni kell, de szakemberre is lesz szükség
- Nem takarékos és igen drága
Szívem szerint melyiket választanám inkább?
Egyértelműen Wordpresset választanám a számos bővítmények rendelkeznek, így nincs szükség külön feljesztőkre, hogy fejlessze ki a pluginot, viszont arra kell figyelni és biztosítani kell a hackerek elleni védelmet.
Mindkettőről leírtam egyszer, de nem webáruházról, hanem alapilag, itt megtekintheted a részletesebb információkról.
Összefoglalás
Előtte érdemes megvizsgálni a sikeres eredmény érdekében:
- az üzleti ágazatot,
- tartalom minőségit,
- design arculatot,
- technikait,
- statisztikai méréseket,
- stratégiait,
- pénzt/időt
- a fenti soroltak alapján, hogy melyiket érdemes kiválasztani.
Nem szabad hanyagolni a keresőoptimalizálást (SEO-t)
Szükséges kitölteni ezeket, mert nélkülük engedetlenek:
- Kulcsszókutatás
- Megfelelő domain név választás
- Kiemeltebb, illetve részletesebb tartalmak
- Legyen relevánsak a címsorok és a tartalmak
- Képek megfelelő kiválasztása
- Linképítés
- Meta tagok (címsor és leírás) megírása
- Robots.txt létrehozása
- Strukturált adatok kezelése
- Manifest létrehozása
- Weboldal sebesség
- Mobil optimalizálás és tesztelés
- Webhelytérkép
- Canonical URL beállítása
- HTTPS és SSL tanúsítvány
- Átirányítások kezelése
- Összes google eszközök (Search Console, Google Cégem, Google Analytics, Google Tag Manager)
- Social oldalak létrehozása és kezelése
Minden amit érdemes tudni a jelenlegi módszerek szerint, itt megtekintheted amiket részletesebben leírtam
Annál több termékek található, ennél jobban növelni fog a potenciális látogatók
Minden információ legyen benne az aloldalon, amiket a termékekről tudni kell:
- Terméknevek mint címsorok
- Képek
- Leírások (vázlatosan és részletesebben)
- Adatok (táblázat)
- Árak
- Csillag értékelések
- Termékről vásárlók véleményezés, hozzászólások
Miért előnyösebb, ha webáruházakkal rendelkezik, mint sima weboldalak?
- Annál több termék, annál többen keresni fogják
- Természetes organikus Google listában megjelenítése a megfelelő SEO segítségével köszönhetően olcsóbbak lesznek a kiadások
- Kevesebben kellene hirdetni, ezért olcsóbb. Csak akkor érdemes használni, ha teljesen új termék kerül a boltokba, vagy akciósak lettek
Ha minden OK a marketing és a technikai terén, akkor:
- Javul az átkattintási és a visszafordulási arány
- Több látogatókat szerezhet, mert rövidebb betöltési időnek köszönhetően nem fogják elveszíteni a türelmet és sem elhagyják a weboldalt
- Akár mobilon, akár tableten, akár desktopon felhasználó száma növeli
- Több látogatókat szerezhet, mert rövidebb betöltési időnek köszönhetően nem fogják elveszíteni a türelmet és sem elhagyják a weboldalt
- Csillagozások / értékelések és hozzászólások / véleményezések segítségével növelheti a potenciális ügyfelek száma
- Folyamatosan termékfeltöltés és akció árak rendszeres feltüntetése / módosítása miatt növelheti a potenciális ügyfelek száma
0 Megjegyzések