Sóczó-zugi holtágon pontyhorgászat feederrel - élménybeszámoló

Október 10.-én délutántól október 14.-én délelőttig a Sóczó-zugi holtágon található az egyik nyaralóház, mint kiadó lakás, amiről a Pontyos házat neveztek el, ahová második alkalommal jártam oda horgászni és aludni (Az első alkalomról bővebben itt olvashatsz).

Természetesen pontyozás volt az eredményes amikor nem volt annyira hideg és párás az idő. Közben ott is folytattam pergetni is, amit a Halászlakon nagybácsimtól tanultam. Erről írok egy kis horgászélményt.

Nyaralóházhoz érkezés és horgászat elkezdése

2019. október 10.-én délután Halászlakról elindultam a Gyomaendrőd felé, először a horgászboltba, hogy ott tudjam vásárolni pár napra horgászjegyet és 1 db konzerves csemege kukoricát. Aztán megérkeztem a házba, pakoltam cuccaimat.

Közben kb 1-2 órán át esett az eső, így pihentem kicsit, nézelődtem az étlapot, megrendeltettem.

Végül az ételfutár várakozás közben láttam, hogy végre már nem esett az eső, máris azonnal elkezdtem horgászatot, 10 percen belül, pont egyszerre jelzett: egyik futár érkezett és másik épp kapás jött.

Mivel futár volt a fontosabb, nehogy visszamenjen és emiatt akár újra megrendeltem volna, ezért oda mentem, átvettem, aztán gyorsan futottam a teraszhoz, rátettem kajás csomagot az asztalra, végül gyorsan mentem az egyik horgászbotomhoz és akkor megérkezett az első fogásom, szép 40 cm tükrös nemes ponty volt.

Vacsoráznom kellett, ezért mindkét a botomat áttettem másik helyre. Vacsora után folytattam horgászni, aztán máris 20 perc múlva megfogtam újabb pontyot.

Emiatt úgy döntöttem, mivel az estén 2db békéshalat fogtam, ezért jobbnak láttam, ha felfüggesztem horgászatot és a következő napon folytatom, mert fáradt voltam aznap estén és annyira aludni akartam. Hisz bőven elég volt, amiért az első estén 2db pontyot tudtam zsákmányolni.

Mindhárom: match, feeder és pergetés horgászat egyaránt

Összes botot vittem magammal, kivéve 1db pergető bot. A pergető botot a Gyomaendrődön horgászboltban vettem, tervem szerint szeretnék még egy pergető botot megvenni, de azt majd jövőre. Viszont a boltban annyi volt gond, hogy nem voltak élő kishalak, ezért az eladósnő azt javasolta inkább legyen műcsalizás, ezért végül ez alapján megvettem a felszereléseket hozzá.

Egyébként azért ott vettem magamnak az új pergetés botot, mert újoncként nem akartam azonnal megszerezni magamnak, hanem először a Nagybácsimtól betanítást kértem és közben kölcsönt adta nekem pergetés botot, hogy jobban ismerkedjek ezeket a felszereléssel együtt. Csak azután tudtam nézelődni a boltban és megvásároltam.

3 horgászati módszer közül feeder volt az eredményes az egyéb okokból miatt.

Egy kis eredmény összefoglaló

• Az első feeder horgászat kezdés után kb 10 perccel később máris fogtam legalább 40 centiset és 2,25 kg (tükrös nemes ponty) -> 2019.10.10. 18:47 -> hazavittem
  • Aznapon vacsora után 20 perccel később máris megjött kapásom: tőponty (37 cm és 1,6 kg) -> 2019.10.10. 20:26 -> hazavittem
  • 2. napon újabb tőponty (38 cm és 1,4 kg) -> 2019.10.11. 23:16 -> hazavittem
  • 2. és 3. napon amióta nagyon párás és hideg lett estén / éjszakán, akkor már jöttek törpeharcsák, azokat is fogtam. -> hazavittem

Egyelőre csak az éjszakán voltak kapásaim.

Az ilyen időjárási helyzetekben melyik horgászattal lett volna eredményesebb?

A háztulajdonos, aki nagyon rendes, mindenkivel megossza a tapasztalatait, minden ami az ottani dolgokat megtudott.

Azt mondta, hogy amikor hideg van, akkor érdemes finom szerelésre alkalmazni, mint match - úszózás. Ha még hidegebb, akkor szóba jöhet a rablóhalas horgászat.

Feederezést (fenekezést) akkor lehet, amikor jó idő van vagy éjszakán.

Sóczó-zugi holtágról (Gyomaendrőd egyik holtág) információk

Adatok

Terület: 10 hektár
Horgászállás szint: 4/5
Horgászállás helyszáma: Nem megállapítható pontos számok, mert nyaralóházak / hétvégi házak között horgásztam
Halak: dévérkeszeg, kárász, compó, angolna, balin, busa, harcsa, süllő, csuka, amúr, ponty
Voltak-e stégek/nyaralóházak: igen (mindkettő, mindegyiknél saját stéggel rendelkeznek)

Pontyos házról (Gyomaendrődön az egyik nyaralóházról, amit kibéreltem) információk

Adatok

Lakásról információ: másfél szoba, fürdőszoba+WC, konyha, tárolószoba és terasz. Teljes felszereléssel, saját stéggel, csónakkal, zártkert, hatalmas több gyümölcs és egyéb fák. Háztól kb. 10-15 méteren keresztül található a stég. Maximum 4 fő férne el a lakásban. Az udvaron van lehetőség bográcsozni, mert van tűzrakóhely és pad / asztal is, illetve napozóágyak is, amivel lehet napozni nyáron.

Volt stég: igen
Stégen hány fő beleférne: 2 fő
Autó parkolás: igen az udvaron, akár több kocsival is elférne, amíg nem jut a kerítés kapuig
Sátrazás: sajnos nem tudom, meg kell kérdezni a háztulajdonost
Tűzrakóhely: van
Esőbeálló: van: egyik terasz, másik meg napernyő.
Fa asztal és pad: van

Leírások

Azoknak ajánlom, akik szeretnek nyugodtan élvezni, háztól közelebb található vízpart, ahol saját stégen lehet horgászni akár éjjel-nappal. Bár mindenhol hétvégi és nyaralóházak, de egyáltalán nem voltak sokan, így távol vannak a zajoktól, mert távol van a településtől és mindentől, illetve a horgászszállás hely alacsony száma miatt kevés ember mennek horgászni, ezért nagyon nyugodt és békés hely.

Innen nincs messze, kb. 5 perc vezetési idő a horgászbolt található, ahol sok mindent meg lehet vásárolni. Nagy áruházak: SPAR, LIDL és Penny -> kb. 10-15 perc volt a vezetési idő.

Rajta kívül volt még, hogy ha nem szeretnek boltba menni, mert nem akarják kihagyni a horgászást és nincs idő főzni ebédet vagy vacsorát, akkor van lehetőség megrendelni kajákat és futár elhozza (Nappaliban a kisasztalon található minden papírok, ott is voltak étlapok is).

Van még több nyaralóház?

Igen, tulajdonosnak ebben a holtágon van még 2db háza, az egyik HARCSÁS, másik pedig AMÚROS házról neveznek innen nincs messze találhatóak. Jövőre szeretnék kibérelni HARCSÁS vagy AMÚROS házat pár napra, mert mindkettőnél nincsenek szembeni szomszédok (azaz szemközti vízparton), se stégek, csak csupán fák vannak, így ott még ennél nyugodtabban lehetnék horgászni.

Összefoglalás

Az első és a második napon, amiket kísérleteztem az új etetőanyagot (HALDORÁDÓ Vad Ponty) és hozzá új folyékony aromával (HALDORÁDÓ Aroma Tuning Mézes Pálinka) bekeverve. Nagyon jól sikerült, gyorsak voltak kapások, egyik 10, másik 20 percen belül megfogtam 1-1 db pontyokat. Követő napokon már nem, mert elfogyott az etetőanyag, amit teszteltem, bár mást is használtam, amivel nagyon jó eredményesen is foghatam volna, de sajnos egyre hidegebb és egyre párásabb időjárás voltak az utolsó 2 napban, így minden csalik vizesedtek, elhervadtak és szagtalanná váltak, ezért 3db pontyok fogás után már nem igazán tudtam újabb pontyokat fogni a következő napokon.

A pergető horgászatot is alkalmaztam, sajnos a kiadó ház tulajdonosnak igaza volt, hogy jobb lett volna finom szerelés, azaz élőhalas módszerrel eredményesebb lenne. A műcsalival a holtág miatt nem érdemes, mert nem igazán bejön. Csak sajnáltam, hogy a horgászboltban nem volt elérhető az élő kishalakat vásárolni.

Az előttem 1 és 2 héttel ezelőtt 2 vendég is tartózkodott, az egyik vendég szép nagy 8 kilós márnát fogott, másik vendég pedig szép nagy 21 kilós harcsát fogott.

Tehát nagyon jó ez a holtág, érdemes eljönni és élvezni több szép halakat fogni.

Időjárás:
Őszies időszak, első napon esett az eső pár óráig. Többi napokon pedig nappalon sütött a nap és meleg, estén pedig hideg és párás idő volt.

Útviszonyok:
Tó környékén igen jó, lehet biztonságosan vezetni, viszont voltak katyúk is, de lehet kerülgetni őket.

Botok módszere:
feeder, match, pergető -> egymásba váltottam, hogy fixen 2 botot használtam.

Csalik:

Melyik hónapban:
október

Korábbi horgászélmények

Az elmúlt 2 évben különböző, több helyeken horgásztam már és akit érdekel, hogy milyen volt és miket fogtam, akkor a címkék közül kattintson a “horgász” címkére és között megnézheti.

Az alábbi helyeken tartózkodtam már: Recsk horgásztó (Búzásvölgyi víztározó) és sátorral, Verpeléti horgásztó (Halastó) és sátorral, Tiszanána / Sarud Tisza tó oldalán, Fárasztó horgásztó (Kál és Boconád környékén) és Gyomaendrőd (Sóczó-zugi holtág), Hármas-Körös folyó (Szarvas - Halászlak oldalán) folyamatosan bővülni fogok.

Facebook oldaluk, ahol több információt tud megnézni:

Horgászparadicsom-Gyomaendrődön

Weboldaluk, ahol több információt tud megnézni a Nyaraló házról és a holtágról:

www.gyomaendrod-horgaszparadicsom.hu

Korábbi cikkek ez a tóról: