Canvas technológia

Ez az új technológia képes grafikát és kétdimenziós rajzfelületet a JavaScript segítségével fejleszthetünk. Rendelkeznek a Canvas 2D API-val és e segítségével tudunk egyszerűen és gyorsan az adott felületre rajzolni. Az új böngészőknél javult a Canvas grafikus gyorsítás, például: Firefox 4 és az Internet Explorer 9.

Dinamikusan, programozható módon jeleníthetünk meg a 2D grafikákat, képeket, geometriai féleket és alakzatokat a böngészőkben. Készíthetünk vele: egyszerű és bonyolult animációk; webes játékok; reklámok; grafikonok és diagramok.

Tervek szerint jövőben fejleszthetünk a Canvas 3D API-val, de jelenleg kísérleteznek, mert még az egyik sem vált szabvánnyá. Reméljük minél hamarabb...

Mi a különbség a Canvas és a Flash/Silverlight között?

  • Spórolni lehet vele a méret, mert swf az elég nagy <- canvas="" nyert="" strong="">
  • Nincs szükséges bővítményt telepíteni <- canvas="" nyert="" strong="">
  • Módosítható, szerkeszthető és debuggolható <- canvas="" nyert="" strong="">

Canvas-oknál az a hátránya, hogy minden böngészőkben szükséges bekapcsolni a JavaScript-t, mert különben nem látszik és nem fog megjeleníteni.

Böngészőfüggetlen vizsgálata:

BöngészőVerzió
Internet Explorerminimum 7
Firefoxminimum 3.0
Chromeminimum 3.0
Safariminimum 3.0
Operaminimum 10.0
iPhoneminimum 1.0
Androidminimum 1.0

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések