Ez az új technológia képes grafikát és kétdimenziós rajzfelületet a JavaScript segítségével fejleszthetünk. Rendelkeznek a Canvas 2D API-val és e segítségével tudunk egyszerűen és gyorsan az adott felületre rajzolni. Az új böngészőknél javult a Canvas grafikus gyorsítás, például: Firefox 4 és az Internet Explorer 9.
Dinamikusan, programozható módon jeleníthetünk meg a 2D grafikákat, képeket, geometriai féleket és alakzatokat a böngészőkben. Készíthetünk vele: egyszerű és bonyolult animációk; webes játékok; reklámok; grafikonok és diagramok.
Tervek szerint jövőben fejleszthetünk a Canvas 3D API-val, de jelenleg kísérleteznek, mert még az egyik sem vált szabvánnyá. Reméljük minél hamarabb...
Mi a különbség a Canvas és a Flash/Silverlight között?
- Spórolni lehet vele a méret, mert swf az elég nagy <- canvas="" nyert="" strong="">->
- Nincs szükséges bővítményt telepíteni <- canvas="" nyert="" strong="">->
- Módosítható, szerkeszthető és debuggolható <- canvas="" nyert="" strong="">->
Canvas-oknál az a hátránya, hogy minden böngészőkben szükséges bekapcsolni a JavaScript-t, mert különben nem látszik és nem fog megjeleníteni.
Böngészőfüggetlen vizsgálata:
Böngésző | Verzió |
---|---|
Internet Explorer | minimum 7 |
Firefox | minimum 3.0 |
Chrome | minimum 3.0 |
Safari | minimum 3.0 |
Opera | minimum 10.0 |
iPhone | minimum 1.0 |
Android | minimum 1.0 |
0 Megjegyzések