Felsőtárkány - Őr-kő között kerékpártúra a Bükk hegységben

Utoljára az ősszel bringáztam és nagyon hiányzott, illetve az időjárás nagyon kedvező volt, ennek köszönhetően eldöntöttem, hogy induljak hosszútávon kerékpártúrázni.

Reggel 9:45-kor elindultam az Ostorosról a Felsőtárkányi Varróház vadaskert parkolóhoz, aztán kocsimból kivettem biciklimet és összeszereltem a gumikat, mert nem fért el az autóban, hisz nincs a kerékpártartóm az autóra, aztán minden felszerelésemet elővettem, végül elindultam kerékpártúrázni, olyan 10:30-11:00 között.

Bringatúra befejezés után délután négy óra körül indultam kocsival az Ostoros felé. Erről hoztam Nektek egy kis élménybeszámolót.

Adatok:

Hosszú táv a túra szerint összesen: kb. 10km (két túraútvonal alapján, egyik 9,7km, másik 250m)

Nehézség szint: ⅘ (csak akkor, ha végig követem piros vonalat arrafelé, visszafelé pedig az egyik “elkerülő” szakaszt használtam, ahol volt ösvény, de nem volt turistaútvonal a kedvező bicajozás miatt, ez esetén a visszafelénél ¾ volt a nehézség szint)

Szintemelkedés: kb. 636m

Bringatúra idő: fölfelé 2:15-2:45 óra között, lefelé 1:12 óra (ha nem mobilról, hanem drón kameráról készítettem volna a képeket, akkor korábban értem be volna a parkolóhoz, akár hamarabb mint 1 óra)

Túrai útminőség: Változóak, volt ahol kényelmesen lehet bicajozni, volt ahol nem a pár ledőlt fák miatt cipelnem kellett a kerékpárt, az utolsó előtti szakaszon nem volt egyáltalán alkalmas biciklivel használni (tolnom kellett és előfordult már, hogy megemelve közlekedtem, mert nem voltak normális ösvények, emiatt visszafelé az egyik szakaszon elkerülőt használtam, ahol nem volt “P” jelzés tábla a fán, de következő szakaszt simán megtaláltam és folytattam)

Leírások

Felsőtárkányi erdőkről és 2db látnivaló helyekről

“P” jelzés vonal a 9,7 km-n át szép tiszta levegő, szép álló és ledőlt fák, rengeteg állatokat lehet látni, mert túrázás közben két állatot láttam már, az egyik őzt, másik meg szarvast.

Illetve műemlék kunyhó házakat is láttam már, készültek képek is, amikor visszafelé bicajoztam, közben fotóztam őket.

Kunyhó házak:

• Pes-kő ház
  • Napsugár pihenő

Őr-kő kilátóhely

“Háromszög” jelzés vonal 250m-n át lehet túrázni, aztán tetején sok mindent lehet látni szép dolgokat. Fokozottan védett természeti értéke, pár fontos állatokat(farkasokat és hiúzokat) az állatvédők kutatja és azok megőrzését célzó programja is, erre területre koncentrálnak és megvédenek, mint természetvédelmi program.

Szép kilátás és panorámát készítettem az Őr-kő hegységről.

Kezdődött a kerékpártúrázás

Turistautak

A táblák szerint P jelzés vonal 9,7km a Felsőtárkány - Bélapátfalva között, aztán tovább K▲ jelzés vonal Őr-kő-rét - ŐR-kő között 250m.

Kétféle túristaútvonal alapján követtem, először piros, aztán kék háromszögű jelzéseket.

Elértem az utolsó piros útvonalat

Megérkeztem az Őr-kő-rétre és közben azt vettem észre, hogy a táblák között nem található a “Bél-kő” és akkor rájöttem, hogy előző éjfélen az interneten rosszul benéztem/elnéztem. Nem baj, majd legközelebb.

Feljutottam az Őr-kő-ig és nagyon szép kilátás

Sikeresen beértem a célt, aztán máris elkezdtem fotózgatni a sok képeket, körül nézelődtem

Ebédszünetben kizárólag csak szép nagy almát ettem meg, semmi mást nem. 1 órás pihenőt tartottam magam.

A kerékpártúrázás utolsó út

Délután 1 óra pihenés után máris indultam visszafelé.

Visszafelé már könnyebben megtaláltam a hazautat, már nem is követtem a jelzéseket, mert visszaemlékeztem őket, egyelőre csak az egyik szakaszot kihagytam(mert alatta rengeteg ledőlt fák, kavicsok és nem nagyon voltak rendes ösvények) és elkerülő ösvényt használtam, ahol lehetett normálisan bicajozni, nem is kellett cipelnem. A többi szakaszon békésen és balesetmentesen tudtam közlekedni a bringámmal a lefelé.

Összefoglalásképpen

Nagyon jól éreztem magam, csodás dolgokat megtapasztalhattam vele, és annyira nyugtató érzés volt. Arra felé irányban az elején 2-szer véletlenül rossz irányba mentem, mert túl gyorsan bicajoztam miatt nem követtem a “P” jelzést, emiatt 2-szer vissza kellett fordulnom a megfelelő irányba, ezért következménye lett, hogy végeredményem volt a fölfelé: 2:15-2:45 óra között. Arrafelé lassabban bicajoztam a “P” jelzés követés miatt, visszafelé meg gyorsabban.

Az indulástól “P” jelzés végig közben nem fotóztam semmit, csak az Őr-kő környékén + visszafelé a felsőtárkányi parkolóhoz közötti pár alkalommal megálltam és készítettem szép élménybeszámolói képeket (csaknem 100db-ot).